Sunday, July 27, 2014

Salam Raya: Boikot Barangan Cina DAP, Usah ajak Open House!!!


Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin sesama pembaca, keluarga, sahabat handai dan ummah.


Bagi Cinabeng yang tak bayar cukai dan terlibat dengan judi haram, biznes underground, edar dadah, seludup diesel dan barang keperluan, dan kerja-kerja jenayah tiada maaf bagi mu.


Tengok SINI ... melayu jugalah yang banyak bayar cukai. CIna korporat YTL pun mahu tipu cukai.



Kita pula jangan bbiarkan mereka terus besar kepala dan tambah biadap hingga menghina Islam dan Melayu dengan memboikot barangan cina DAP. Jika hampir semua cina sokong DAP, terpaksalah kita cuba sedaya upaya BBCD kan sebanyak mungkin.


Masa Raya lah mereka guna peluang untuk naikkan harga barang dan menjual kepada orang Melayu dari belanja perayaan yang banyak.




Kalau boleh kita jimat cermat dan berkabung untuk MH17 dengan ikut PM tak buat open house. Jemput cina pelahap tak guna kerana tamadun beribu tahun tak mencerminkan mereka sebbagai bangsa yang beradab dan sopan santun.


Dari mereka lah Khalid Samad belajar biadap untuk perjuangkan Kristian sebar ugama.


Cina DAP ni pun tak tahu malu datang open house makan berebut dan bawa tupperware untuk tapau bawa balik. Orang Melayu tak buat kerja gitu. Memalukan kepada budaya kita ....bila Raya Cina,  Cina DAP kasi kita minum air kotak dan biskut kering beli supermarket saja.

Tak payah jemput cina DAP tak bertamadun  ke OPEN HOUSE RAYA. Ajak kawan yang siuman.


Boikot barangan cina DAP hingga stok barangan cina tak laku dan tak lama lagi terpaksa jual murah. Itu pun jangan dibeli. Biar sampai kasi FREE!!!!

25 comments:

  • Anonymous says:
    July 27, 2014 at 10:52:00 PM GMT+8

    ajar muka2 babi nih..

  • Anonymous says:
    July 27, 2014 at 11:01:00 PM GMT+8

    SETUJU!!

    Sudah tiba masa Bangsa Melayu bangkit!!!

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 12:10:00 AM GMT+8

    Siapa tak angin satu badan kalau oil filter dinaikkan 100 peratus wal hal cukai yang di declare tetap sama. Oleh itu elok sangatlah ada GST. Lepas ini susahlah puak puak ini nak hisap darah pengguna.

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 12:54:00 AM GMT+8

    sokong 100%!!!

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 7:46:00 AM GMT+8

    Setuju sangat.
    Kepada Musliimin dan Muslimat
    Selamat Hari Raya Aidilfitri
    Maaf Zahir Dan Batin
    Semoga dilindungi dan diberkati Allah SWTselalu.

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 10:43:00 AM GMT+8

    Harga buatan Melayu mahal dan tak berkualiti, cam pakaian si Jakel. Kalau upah Melayu buat rumah , harganya 3X ganda berbanding dgn Indon. Masuk restoran Melayu, kena tunggu tuan dia dating, kalau Mamak sebelum duduk dia dah ada kat kita. Lagi dari segi kebersihan tak berapa. Kalau nak banding Bangsa yg mana bayar cukai, mana boleh kira GLC, kerana GLC dan Perbadanan itu milik rakyat bukannya milik sesuatu bangsa.

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 2:00:00 PM GMT+8

    setuju...belilah barang2 keperluan dr kedai melayu...kedai cinabeng last choice..buy last dr kedai cina n paria

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 4:31:00 PM GMT+8

    setuju

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 6:33:00 PM GMT+8

    Setuju sgt2......nice banner mudah nk rujuk....

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 8:40:00 PM GMT+8

    Cinabeng kalau pergi kenduri atau jamuan makan selalu pakai seluar pendek, singlet dan selipar tandas sambil bawa bekas nak tapaw. Lepas tu angkut satu keluarga duduk satu meja makan macam tak ingat dunia. Seorang sampai 4-5 ketul ayam. Orang belakang makan kuah je. Memang bangsat!

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 8:46:00 PM GMT+8

    umno boleh beli barangan MCA.

    umno juga telah kayakan cina di Malaysia selama 64 Tahun.

    umno jgn jadi bahalol...

  • Anonymous says:
    July 28, 2014 at 9:12:00 PM GMT+8

    Pegawai LHDN ni kena lah kerja sikit..jgn asyik duk di pejabat dan hanya duk kira cukai2 kakitangan awam sampai satu sen pun berkira dgn kakitangan kerajaan yg dah comfirm mereka tak akan dapat lari dari cukai. Sepatut staf LHDN ni pi turun kebawah kira dan taksirkan peeniaga-perniaga/ tauke cina yg rumah kaya raya , rumah mewah keta mewah bukan satu tp 2 3 asa yg 4 buah kerta .tah cukai bayar ke tak. Yg kaya adakala syaf LHDN ni kira cincai aja .sebab mahu tolong tauke2 nim

  • Don Play play says:
    July 29, 2014 at 12:01:00 AM GMT+8

    Statistik yang menunjukkan bahawa Bumi dan syarikat2 luar negara bertaraf antarabangsa menyumbang 80% kepada cukai negara adalah benar.
    Syarikat2 Cinabeng tempatan yang disokong oleh industri kecil kampung-kampung baru Cina, industri makanan "halal yg najis" Cinabeng, perusahaan kecil keluli dan warehouse haram, alat ganti tiruan serta impot barang pengguna murah dari Cina dengan menggunakan tenaga kerja lepasan SKRJ(C) bergaji murah tetapi komisen yg tinggi...kesemuanya menyumbang cukai yang amat minima. Ini tidak termasuk kecairan kewangan bawah tanah, dadah, mesin kuda dan wang lendir yang berjumlah berbilion setiap tahun yang tidak dapat dihidu oleh pehak penguasa.

    Tetapi anjing-anjing ni menyalak mengatakan merekalah pembayar cukai mutlak dan segala keturunan anak cucu Melayu menterkedarah dari duit cukai mereka. Tanpa duit mereka Melayu keturunan Melayu akan kebulur.

    Sebenar-nya segala kekayaan yang mereka perolehi adalah dengan menipu dan merompak kekayaan Melayu dan kerajaan Melayu.

    Lagi malang, ada golongan Melayu yang memperakui bahawa Melayu memang bangsat dan makan dari tangan Apeq.

  • hangkedee says:
    July 29, 2014 at 12:30:00 AM GMT+8

    Sokong...? Dengar orang cerita. Ada agent boleh Kowtim... Kurangkan bayar Hasil tokey besar Kaya Raya betul ke?

  • Anonymous says:
    July 29, 2014 at 2:15:00 AM GMT+8

    Anon 846
    sesapa pun di malaysia ni ada hak utk jadi kaya. X kira dia dap, pas, umno atau pkr. X kira dia islam, kristian, buddha atau xde agama. X kira dia melayu, cina, india atau serani. Yg dikira adalah daya usaha orang tu. Penulis xpun pertikai hak cina utk jd kaya. Tp yg masalahnya bila dah kaya takabur dan hina org lain. Tolong simpan sikit bodoh tu jgn nampak sgt boleh tak?

    jentayu

  • Anonymous says:
    July 29, 2014 at 10:20:00 PM GMT+8

    Cuba baca The Chinese dilemma - Blog Tentera Maya. Anda akan dapat menilai bagaimana pandangan Cina Malaysia terhadap Melayu. Melayu hanya orang utan atau orang liar atau orang asli bagi mereka. Mereka berak tak basuh pun mereka kata mereka lebih bertamaddun.

    Bangsa cina ni pengotor. Berak tak basuh, bela babi, makan babi, bela anjing, tak mandi wajib dll. So, jangan beli barang dari mereka terutamanya makanan. Masih ingat lagi kilang bihun mereka yang tersangat kotor. Ikan patin/keli depa bagi makan usus dan lain2 bahagian badan babi atau pun babi yang mampus. Sayur dan buah depa bubuh baja taik babi. Pagi2 depa pi kencing kat sayur tu untuk bagi baja urea.

    Ingatlah muslimin dan muslimat sekelian adalah menjadi tanggungjawab kita untuk memajukan ekonomi orang2 Islam sendiri. Kalau kita kaya banyak benda yang boleh kita lakukan untuk fisabillah. Kalau kita miskin kita menghampiri kekufuran.

    Jadi seboleh-bolehnya belilah barangan/perkhidmatan yang disediakan oleh orang2 Islam. Semoga Allah merahmati anda.

  • Anonymous says:
    July 30, 2014 at 4:16:00 PM GMT+8

    Cerita benar !!!.
    Bulan ramadan baru2 ni.
    Berbuka puasa disebuah restoran berkonsep western minuman bersama keluarga .
    Nampak ramai orang islam dalam restoran itu menungu untuk berbuka .
    Buat tempahan dan sampai waktu berbuka lah .
    Lepas habis makan , pergi ke kounter untuk bayar . Mata ni meliar dan nampak lesen patel . Tuan punya cina .
    Tanya pada kasher yang bertudung " mana logo halal ? " .
    Jawab kasher bertudung tu "...Pak restoran ini tak halal ...cawangan sana ( sambil tunjuk arah jari ) halal..."
    Aduhhhhh....
    Keesokan hari keluar suratkhabar mengingatkan umat islam berhati2 dengan restoran yang tidak ada pengesahan Jakim .
    BODOHNya AKU...terpedaya dengan bangsa sendiri ...

  • Anonymous says:
    August 1, 2014 at 3:17:00 AM GMT+8

    37:30 to 45:00
    http://www.youtube.com/watch?v=0z3n3OmRBXk

  • Anonymous says:
    August 1, 2014 at 7:29:00 PM GMT+8

    Sekolah cina dong zhong memang ajar jangan bayar cukai bila kerja atau buat bisnes. Lhdn boleh check rumah banglo cina besar2 tu ada tak rekod bayar cukai. Kalau ada pun depa bayar cukai kurang dari kerani kerja kerajaan. Gerenti

  • Anonymous says:
    August 1, 2014 at 11:51:00 PM GMT+8

    http://www.youtube.com/watch?v=xBW1lQw_WrI
    Non logical grenade and bullet can't destroy airplane where they didn't use anti airplane rocket?
    http://www.youtube.com/watch?v=hWnuuHXkVVk
    Are you joking that's long ago Chicken Nugget Mc Donalds. Pigeon really cleaner than Mc Donalds

  • Anonymous says:
    August 1, 2014 at 11:54:00 PM GMT+8

    Itu Cina Ah Beng memang ikut Singapura pakai singlet, seluar pendek dan selipar Jepun. Mestilah mereka memang kiasu kiasi. Makan lebih dan tarpau lebihan ya. Jika nak tengok pergi kepada syarikat AGM lihat mereka tarpau dalam plastik bag kauntiti lebih 10.

  • Anonymous says:
    August 1, 2014 at 11:57:00 PM GMT+8

    Jika kedai nasi lemak tuan kedai Melayu panjang baris lagipun banya lama mereka bercakap ya selepas pak berberapa jumlah nasi lemak. Jika kedai Mamak tuan kedai Melayu lebih cepat dan lebih beres order makanan.

  • Anonymous says:
    August 3, 2014 at 8:41:00 AM GMT+8

    Setuju bro..mmg selekeh diorg ni..

  • Anonymous says:
    August 3, 2014 at 8:48:00 AM GMT+8

    Itupun ada orang kita yg bangang backup kapir ni..bersatulah wahai bangsa melayuku!!!

  • Anonymous says:
    August 3, 2014 at 8:48:00 AM GMT+8

    Itupun ada orang kita yg bangang backup kapir ni..bersatulah wahai bangsa melayuku!!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)