Wednesday, February 12, 2014

Tamrin pergi ceramah tentang rasuah pakai kereta mewah? Kah kah kah ...


Tengok kereta Tamrin....lepas beri ceramah di Kajang.

Kereta macam gini nak cakap pasal memperjuangan rakyat? Pasal rasuah? Cerita sekali Kelab Rahman Putra yang dia beli mahal-mahal masa Chairman MARA...

Sudahlah Tamrin ... kamu ni opportunist saja. Kamu baca UMNO nak jatuh dan ingat PR naik. Jadi kamu lompat untuk cari peluang pula.

Dia marah UMNO pasal peluang dah tak semewah dahulu. Kerajaan mutakhir tak lagi kasi peluang pada dia. Dah kenyang.

Duit tak pernah cukup. Orang macam kamu yang jahanamkan UMNO.

Eloklah kamu masuk PAS. Boleh bantu jahanamkan PAS.






Ini pun sama ...

Rahman Maidin dulu banyak masyukk zaman Anwar TPM dna Ketua Perhubungan UMNO PUlau PInang. Masa tu Anwar kunun tubuh Yayasan Bumiputera Pulau Pinang tapi mamak macam ni yang dok sapu.

Satu masa dia Chairman MRCB... masa Realmild diambilalih dari kumpulan 4 budak Melayu yang mana 3 dari 4 adalah orang Anwar Ibrahim.

Bila dah terlepas jawatan Pengerusi, tu yang dok meroyan....


14 comments:

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 1:54:00 PM GMT+8

    Kahkahkah.. dtg la ceramah naik ex5 baju compang camping br la bleh cerita d zalimi.. 2x5 je musibat ni..

  • maae says:
    February 12, 2014 at 2:36:00 PM GMT+8

    ...ingat insuran talasco, ingat tamrin..

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 2:53:00 PM GMT+8

    melayu oh melayu...tamak, irihati, dengki, dendam, fitnah, megumpat, bohong, rakus dan salahkah orang lain & sewaktu dengannya menghancurkan sesama sendiri....

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 4:07:00 PM GMT+8

    Puih Tamrin, bangang bebal sial goblok. Paloi. Tak sedar diri. Zaman Anwar menteri kewangan dulu dia dimufliskan. Arwah bapanya dicaci hina oleh Anwar di seluruh negara gara2 Anwar gila jawatan Timbalan Presiden Umno yg disandang arwah Tun Ghafar. Hati ini Tamrin jilat jubur Anwar. Puih...

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 5:07:00 PM GMT+8

    Dia beli kerete tu pakai duit tabung dia. Kumpul 50sen tiap hari.

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 6:12:00 PM GMT+8

    Mamak ni bukan paria ka....tembolok dh penuh....gigit tuan....serupa anjing....sial...mjahanamkan nama umno....g la kat fuckatan binawe...paria is paria...corek my english....

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 8:16:00 PM GMT+8

    Duit punya pasal...maruah diperjudikan..

  • akmy says:
    February 12, 2014 at 10:03:00 PM GMT+8

    Kisah sedih dan malang untuk PRK Kajang..... Bila terdengar kata nak adil kepada semua, teringat seorang kenalan menceritakan kisah kawannya. Kawan itu TANAHNYA TELAH DIRAMPAS oleh KERAJAAN begitu sahaja tanpa pampasan satu sen pun. Ini bukan cerita cakap dengar, telah dilihat geran hak milik tanah itu GM5522, Lot 2477 Sungai Sub, Mukim Hulu Langat, Taraf tanah Kawasan Rizab, Tanah Simpanan Melayu, pegangan selama-lamanya. Mereka ini adalah dari keturunan pembesar Daerah Hulu Langat bergelar Dato Sati. Tanah itu diperturunkan kepada anak cucu hinggalah kepada nama Md Yunus bin A.Malik, kemudian kepada Ghazali bin Md Yunos. Sehinggalah ke tahun 2013, tanah masih atas nama mereka dan cukai tanah telah dibayar. Apabila nama itu cuba menduduki tanah hak miliknya, didapati tanah itu telah rosak teruk kerana digunakan secara haram sebagai laluan keluar masuk oleh 9 syarikat quari, yang dipercayai telah terceroboh kawasan hutan simpan Kerajaan. Syarikat ini termasuklah syarikat besar Sg Long. Dan dalam cubaan nama itu untuk duduk diatas tanah hakmiliknya sendiri, setelah tidak tahan menumpang sewa merempat di tanah orang lain, rupa-rupanya dibelakang penceroboh itu, mendapat back-up pejabat tanah, polis termasuklah wakil rakyat kajang yang yang cabut baru-baru ini. Diakhir episod tuntutan tanah itu, tiba-tiba tuan punya mendapati tanahnya telah dirampas oleh kerajaan, apabila cabutan dibuat, statusnya dah jadi "disamun menjadi hakmilik kerajaan". Maka merempatlah kembali beliau, yang terus senang ialah syarikat cina, yang mungkin akan diberi bantuan lagi oleh kerajaan. Jadi berhati-hatilah wahai pemilik tanah berbangsa Melayu, bila-bila masa sahaja tanah itu boleh dirampas oleh kerajaan untuk memudah-kayakan tauke-tauke besar. Pulak tu katanya, nak tuntut ke Mahkamah perlukan modal besar juga, nak makan sendiri pun susah. Nak pergi SPRM dia takut nanti dia pula jadi macam orang salah, maklumlah orang kampung. Hanya sumpahanlah yang terdengar dari mulutnya, haram dan jadahlah mereka yang terlibat dalam perampasan tanah itu.

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 10:40:00 PM GMT+8

    Mana nak maintain bini.muda... Mana nak bayar kelas ballet anak pompuan dia... Mana ado yg free skrg bro

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 1:23:00 PM GMT+8

    Jadi si tamrin ni miskin papa kedanalah, hanya mampu kreta mercedes kecil tetapi tak mampu beli kereta proton yang sememangnya teramat mewah???

    Dasar lupa daratan.

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 11:37:00 PM GMT+8

    Kita Melayu beragama Islam, Allah tempat mengadu.sekiranya dizalimi , adakan solat hajat dan kemukakan aduan terus kepada Allah. Mohon yang zalim diadili.

  • Anonymous says:
    February 14, 2014 at 10:07:00 PM GMT+8

    Lopeh parpu umno....parpu pkr lak...then pakai ketayap parpu pas..

  • Anonymous says:
    February 16, 2014 at 2:15:00 AM GMT+8

    X payah lah usaha ye doaaa jer.... aptb!

  • helang putih says:
    February 18, 2014 at 5:23:00 PM GMT+8

    jadi muhasabah diri sendiri la sebelum berkata-kata

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)