Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Tuesday, February 11, 2014

Si peliwat dan sesat terluah hasrat untuk dakwa Dr M


Anwar terkeluar hasrat dendam di hati untuk menghukum Tun Dr Mahathir apabila dia tersebut kata-kata "pendakwaan terhadap Tun Dr Mahathir" jika "seandainya kita Pakatan Rakyat berkuasa."


Kalau tak pasal Dr Mahathir, Anwar hanya melalak dalam PAS. He is no where? Dia tak technically, adminstratively capable. 


Lainlah Dr Mahathiir yang kasi nasihat yang diminta pemimpin-pmimpin dunia.

Ikuti laporan Rakyat News berikut:
PUTRAJAYA 11 Feb - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim melahirkan rasa dukacita beliau apabila gagal dalam permohonan rayuan untuk menggugurkan Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah daripada mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan kes liwat membabitkan dirinya.
Menurut Anwar, keputusan sedemikian pasti tidak akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat (PR) memerintah.
"Mahkamah persekutuan telah membuat keputusan walaupun saya berdukacita dengan keputusan itu kerana ini bermakna sukar untuk kita mencabar peguam UMNO,"
"Seandainya kita Pakatan Rakyat (PR) berkuasa, apakah munasabah kita lantik Karpal Singh untuk mengetuai pendakwaan terhadap Tun Dr Mahathir, kita tidak akan lakukankanya kerana kesan dan implikasinya adalah seperti ini," katanya kepada pemberita selepas mendengar keputusan permohonan rayuannya di Istana Kehakiman di sini hari ini.
Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini menerusi lima panel hakim membuat keputusan diketuai Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin, Tan Sri Richard Malanjum, Datuk Suriyadi Halim Omar, Datin Paduka Zaleha Zahari dan Datuk Jeffrey Tan Kok Wha sebulat suara menolak permohonan rayuan kali kedua Anwar itu.
Sebelum itu Muhammad Shafee menjelaskan bahawa beliau bersikap profesional dalam urusan kerjaya sekaligus menafikan dirinya mempunyai hubungkait dengan kerajaan pemerintah sebagaimana dakwaan peguambela Anwar, R. Sivarasa.
"Seperti yang saya sebut, bila saya bawa kes UMNO, saya cakap atas kepentingan kes tersebut, tapi apabila kes itu habis, habislah...Saya tiada kepentingan UMNO, saya sudah buat kes untuk MCA, Gerakan malah pernah mewakili PAS.
Baca sepenuh Rakyat News SINI

Nampak sangat Anwar bukan nak mentadbir negara dengan baik tapi hanya mahu berdendam. "Anwar Ibrahim has done enough damage to the country" kata Karpal Singh. Kita perlu pastikan dia disumbat dn disula dalam Sg Buluh prison.

Negara selamat dan hukum dunia harap boleh kurangkan dosa dari hukum kubur atau akhirat yang dahsyat. Tu pun kalau dia bertaubat.

Hmmm ... bila trial mula apa pula helah dia nak melambatkan proses mahkamah? Sakit perut? Jam Omega tak rewind malam? Kucing dia beranak? Shamsidar rindu? Chinadoll mengandung? .... :)

11 comments:

  • Anonymous says:
    February 11, 2014 at 9:18:00 PM GMT+8

    Hati hati ini baru menghalang tuntutan peguam Safei drp mengendalikan kes bukannya dah jatuh hukum bersalah pun. Nanti si putar alam ini create some story yg lebih hebat lagi. Tak siapa dapat lawan dan menang punya, ditambah lagi dgn sokongan kafir harbi yg dah tahu bagaimana nak kencing si tua kutuk yang bodoh dan gila kuasa ini.

  • hasnul rahman says:
    February 11, 2014 at 10:36:00 PM GMT+8

    Assalammualaikum wmt,
    Tak habis-habis si Nuar tu meroyan dgn Tun M.
    Orang yg dah tak berkuasa pun dia dok sumpah seranah, apa hal?
    Sebenarnya dia sangat kesal dgn tindakan Tun M memecatnya dahulu.
    Dia lupa kerja-lakunya tak diredhi Allah swt. Nabi Muhammad SAW pun tak mahu mengaku umat.
    Itu semua dia lupa. Dia tak mahu ingat, tak mahu muhasabah diri.
    Asyik dok cari kesalahan orang lain.
    Salah sendiri tak pernah fikir.

  • Anonymous says:
    February 11, 2014 at 10:39:00 PM GMT+8

    Sissy. Konon guna slogan lawan tetap lawan. Boleh blah la. Berambus la duk Israel.

  • Anonymous says:
    February 11, 2014 at 10:52:00 PM GMT+8


    Dah agak dah. Bila keputusan tidak menyebelahi dia, maka di politikkan lah kerana UMNO lah. Cuba kalau dia menang. Sikit punya mendonggak je bila berjalan. Tengok muka pun dah tahu dah siapa sebenarnya.

  • Anonymous says:
    February 11, 2014 at 11:32:00 PM GMT+8

    Di kaitnya pulak dgn Tun... heeehhh... kuatnye putar belit makhluk banyak alam nie. Klau dah rasa diri dia tue benar dan tak bersalah, stand ajerla dlm mahkamah! Bukankah pakatan ramai lawyer yg hebat2?

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 8:17:00 AM GMT+8

    Sampai kiamat pun mahkamah tak akan adil pd kau anwar klu keputusan hakim yg lbh arif psl undang2 tu xberpihak pd kau...adil pd kau klu segala keputusan dibuat di dunia ni berpihak pd kau je...sakit hati je dengar.. Klu kau rogol dpn mak bapak bdk tu pun siap ada saksi sampai 4 org pun benda tu ttp tak adil klu ko didapati bersalah...ego, sombong dan rasa diri terlalu hebat angkuh itulah diri ko anwar...klu buat hudud sekalipun then semua hakim mahkamah di malaysia atau didunia mendapati ko bersalah pasti ko kata hakim juga hudud itu tak adil sbb dapati ko bersalah...keangkuhan ko sudah xdapt di bendung lg...setaraf firaun sudah ko ni...

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 10:41:00 AM GMT+8

    pelik...dulu seorang pemimpin MCA...tak jelas sgt rakaman seks dia..terus letak jawatan..kat luar negara..tgk bende lucah..elok je pemimpin kerajaan tu letak jawatan...

    tp si dia ni..dah jelas2 muka dia..dikatanya bukan...kagum..kagum dgn skill putar belit dia...

    -smh-

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 10:51:00 AM GMT+8

    Anwar boleh terlepas dari mahkamah dunia namun mahkamah Allah sedang menunggu dan balasan kat dunia pun tetap akan berlaku diakhir hidupnya nanti. Inilah satu2 pemimpin Melayu yang kehadirannya tidak memberi apa2 manfaat pada ummah dan kematiannya akan menghidupkan kembali keamanan yang dikecapi oleh rakyat Malaysia selama ini.

  • Anonymous says:
    February 12, 2014 at 4:27:00 PM GMT+8

    Jgn la dia terbakar sendiri sudahlh

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 9:07:00 AM GMT+8

    keputusan akan berubah jika pakatan memerintah?????
    JELAS pakatan akan menggunakan kuasa politik mempengaruhi mahkamah...
    PR perosak negara...

  • Anonymous says:
    May 2, 2014 at 6:32:00 PM GMT+8

    Benar, kewujudannya di Malaysia lebih banyak membawa kerosakan daripada kebaikan. Dirinya semua baik dan benar orang lain semua tak betul. Sesungguhnya di dunia lagi dia dah dapat pembalasan. Lebih baik bertaubat sementara masih ada umur diberi oleh Allah. Tengok Si Karpal dah mati. Pembalasan di akhirat lagi hebat. Meliwat orang, berasmara dengan bini orang,berasmara dengan pelacur Fikir-fikirkanlah...dosanya itu. Bertaubatlah........

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)