Greetings

Thursday, February 13, 2014

Drama kesian Juburi, Mahkamah Rayuan takde bicara dan saksi?


MI siarkan laporan Anwar kata mahkamah rayuan tolak permohonan untuk membawa saksi di SINI. Barang siapa terjumpa penyoong Anwar menggunakan hujah ini, panteqkan saja atau panggil saja bahalol!!!

Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memanggil pegawai penyiasat menjadi saksi dalam kes liwatnya.

Hakim Datuk Aziah Ali yang mengetuai panel tiga hakim berkata, Anwar gagal memenuhi permintaan mengikut undang-undang untuk memanggil saksi.

Peguam, Karpal Singh kemudian memohon mahkamah menangguhkan kes rayuan liwat Anwar berikutan ketua pembangkang itu berniat membawa perkara berkenaan ke Mahkamah Persekutuan.

Bagaimanapun, permohonan itu dibantah oleh Timbalan Pendakwa Raya, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Baca sepenuh laporan MI SINI.

Sebabnya senang saja .... Mahkamah Rayuan bukan tempat untuk bicara dan bawa fakta undang-undang baru tapi hanya mengenai "point of law". 

Laporan ini hanya bertujuan untuk mendapat simpati penyokong yang ada dan baru seolah-olah Anwar adalah "MANGSA SISTEM KEHAKIMAN YANG TUDAK ADIL".

Kalau dia mangsa, mahkamah tak akan layan da lambat-lambatkan mahkamah.

Sebelum ini, Anwar membina permainan persepsi mahkamah tidak berlaku adil bila membolehkan Tan Sri Shafee Abdullah meneruskan peranan sebagai Pendakwa. Baca SINI.

Bahalol PKR pasti tak baca dan faham bahawa hujah memohon menolak Shafee adalah berdasarkan kenyataan seorang bekas pegawai tinggi polis yang kuat menipu.

Kenyataannya bukan SD atau kenyataan dalam mahkamah... tak ada nilai di peringkat mahkamah rayuan atau persekutuan.




9 comments:

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 11:58:00 AM GMT+8

    Bila AGAKNYA .. ALLAH TAALA NAK BUKA MATA & FIKIRAN ..
    PADA PENYOKONG ANWAR IBRAHIM..!!!

  • fazillah says:
    February 13, 2014 at 12:34:00 PM GMT+8

    Anon 11:58

    Allah dah buka mata mereka tetapi mereka tutup hati mereka. Kalau mereka sanggup gadaikan Khalimah Allah kepada Pakatan, sudah tentu mereka tidak akan nampak kesilapan ai.

    Lagi pun mereka2 ini cuma nak kuburkan UMNO. Mereka tak sedar lagi kalau tak sebabkan UMNO, Melayu dah lama hilang di dunia.

    Ada setengah2 mereka ini tidak mahu menjadi melayu kerana banyak yang tidak boleh buat.
    Tapi ada juga mereka2 yang penyokong2 tegar PAS juga membenarkan ugama islam dipermainkan. Adakah mereka2 ini islam sebenarnya atau PAS memang parti politik dan juga memperkotak-katikkan islam. Ini lah mereka2 yang bertopengkan islam untuk menyesatkan ahli2nya.

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 1:40:00 PM GMT+8

    Apa logik akal manusia bernama Anwar bercakap mengenai kebebasan badan penghakiman di Malaysia??? Siapa yang membebaskan dia dahulu dari tuduhan meliwat dengan saiful? Bukankah Mahkamah? Sekiranya UMNO dituduh bersubahat dengan Mahakamah, kenapa Dato Harun Idris bekas MB Selangor dijatuhkan hukuman Penjara. Bukankah beliau ahli UMNO jugak? Kenapa Khir Toyo jugak dijatuhkan hukuman oleh Mahakamah kerana kesalanah yang dilakukan..Bukankah dia juga ahli UMNO? Jadi nak tanya kepada manusia yang kurang waras sepeti Anwar dimana UMNO bersubahat dengan Undang-undang Malaysia dan Badan Kehkiman? Sebenarnya kalau rakyat nak tahu manusia ini sedang dan terus menanam bibit kebencian rakyat terhadap UMNO, BN dan Badan Kehakiman...Bukannya ape.... He is the only person is above the law...

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 2:06:00 PM GMT+8

    Cerita buruk dan basi.

    Saya bukan penyokong Anwar. Malah saya juga meluat dengan Anwar kerana dasar perjuangannya. Tetapi bila blog dan media hari-hari duk bawa cerita Jubur, Jubur dan Jubur saya juga dah tak minat nak ambil tahu lagi.

    Bertanya lah kepada diri kita adakah cerita Jubur ini boleh menarik pengundi cina dan india supaya mengundi BN. Saya sangat yakin cina dan india tak peduli jubur kah atau tak jubur kah, yang mereka mahu adalah BN yang diterajui oleh Umno harus dijatuhkan. Pada orang melayu Anwar tak berguna kerana dia Kaki Jubur, tapi tak menjadi hal pun kepada cina dan india. Pada cina dan india kalau Anwar ada kemampuan untuk menggugat Umno, Jubur pun Jubur lah yang penting si Jubur tu berupaya untuk menenggelamkan bahtera BN yang kapitannya adalah Umno.

    Kalau nak defame Anwar elaklah daripada cerita Jubur atau Cina Doll. Cari cerita lain tentang Anwar yang boleh diterima oleh orang-orang cina dan india.

    Biar lah orang melayu saja yang suka cerita Jubur dan Cina Doll sebab kalau semua orang melayu tak undi Anwar, peluang menang tetap berpihak kepada Anwar.

    Najib dan Muhyidin kena mahasabah, Pakatan Rakyat tak tabur wang pun dalam PRU13 tapi kenapa Selangor dan Penang gagal dapat balik kepada Umno(BN) sedangkan Umno (BN) menabur wang berguni-guni. Di PRK Sungai Limau pun sama - Berguni Padi Ditabur Kepada Ayam, Ayam Tak Dapat Ditangkap, Yang Dapat Hanyalah Tahi Ayam.

    Pak Tam

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 2:36:00 PM GMT+8

    Jika mereka buka mata dan pemikiran lebih matang mereka akan keluar secara ramai dari PSM DAP PKR PAS.

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 9:18:00 PM GMT+8

    Ada point juga ckp pak tam tu....

    Tapi bagi aku tak kira cerita jubor ke... cerita china doll ke...

    Bagi aku kebenaran tetap kene tegakkan.... benar tetap benar... manakala yg salah tetap salah...

    Biar pon kjan x popular dgn ceta jubo pd cina dan india dan setgh mlayu tapi tugas kjaan utk tegakkan kebenaran..... maka teruskanlah..

    Satu hari nnt insyaAllah rakyat akan sedar juga....


  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 11:45:00 PM GMT+8

    "Anwar have created enough trouble to the country"

  • Anonymous says:
    February 13, 2014 at 11:54:00 PM GMT+8

    Pak Tam ,
    Bukan kisah jubor atau chinadoll . Ini perihal seorang pemuda mengadu diliwat.Dia menuntut keadilan.

  • Anonymous says:
    February 14, 2014 at 8:03:00 AM GMT+8

    Orang Piang kato bilaa dia ni nak pie, boring duk dengak cerita pasai dia ni je.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)