Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, June 18, 2010

Anwar siar sokong pembohongan Agensi Israel mengenai orang Palestin


Blog Anwar bertarikh Jun 16 sini menyiarkan kenyataan Ketua Shin Bet, Yuval Diskin bahawa tidak ada krisis kemanusiaan di Gaza. Jika link ini dibuang, buktinya di atas dan anda boleh cuba baca di The Juruselem Post sini dan sini pula.

Sebelum saya teruskan, perlu di faham, Yuval Diskin bukan ketua Sinbad the Sailor tapi Shin Bet adalah Agensi Keselamatan Israel atau lain kata Terroris yang tidak menghormati undang-undang antarabangsa.

Selain itu, dia mereka-reka pembohongan untuk mengatakan di Parlimen bahawa membenarkan kemasukan senjata roket yang boleh sampai ke Tel Aviv. Macam mana dia boleh buat andaian sedemikian sekiranya belum pun ada bantuan kemanusian yang lepas masuk ke Gaza dan ada kes sedemikian?

Hari ini mereka mencadangkan bantuan boleh datang dari pihak yang neutral seperti Cyprus tapi bukankah itu cara yang dibuat oleh PGPO?

Mereka kata banyak kegiatan penyuludupan di Gaza dan kedatangan teroris2 Hamas dan Islamik Jihad. Pertamanya, siapa boleh lepas masuk Gaza menembusi kepungan Israel tanpa kebenaran askar Israel? Kedua, ini bermakna mereka menganggap orang2 Palestin sebagai teroris dan bukan pejuang kebebasan.

Kenapa anwar yang konon berdemonstrasi mengutuk Israel dalam hal Gaza ini menyiarkan artikel dan laporan dari The Juruselem post yang menyebarkan pembohongan ini kalau bukan kerana dia setuju.

Di mana satu dunia mengutuk kepongan Israel ke atas Gaza, Anwar secara tidak langsung bersetuju dengan tindakan Israel dengan menyiarkan dan membantu menghebahkan pendirian Israel di blog peribadinya.

Itulah jangan percaya anwar. DIa ejen Zionis Israel.

14 comments:

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 9:45:00 AM GMT+8

    Contohilah cara orang Melayu melayani negara jiran yang jauh lebih kecil. Tak payah bergaduh tak payah pasang blockade; cuma pasang akal dan tolak ansur. Justeru kita cabar sesiapa jua untuk mendedahkan lain-lain bangsa yang mempunyai ciri-ciri kemanusiaan seperti Rumpun Melayu.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:01:00 AM GMT+8

    Roket Israel boleh masuk Palestine tetapi roket Palestine tak boleh masuk Israel? Apa ini?

    Dalam konteks lokal, roket kincir dap boleh masuk dalam kain 'minah karan'; apakah roket Pah boleh masuk dalam kain dap?

    Kah,kah,kah.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:03:00 AM GMT+8

    Ya..Anwar dan "harapan" baru utk Malaysia...

    Sahabat Kanan.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:03:00 AM GMT+8

    nuarr dah makan banyak duit jew. terhutang budi la. kalau tak dibalas nanti terhutang body plak.

    lagi pun ari tu nuarr dah tersilap budget dgn kaitkan umno dgn APCO. last2 jew UK belasah dia, jew amerika pun blasah dia.

    skrg time to pay back laa. kena angkat semola jew amerika dan UK. jadi penjilat.

    jai

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:23:00 AM GMT+8

    Salam semua,

    Palestin dan yahudi dulu-dulu macam kucing dengan kucing saja tetapi sekarang jadi macam anjing dengan kucing kerana Uncle Sam sibuk jadi BATU API.

    Dalam konteks nusantara, UMNO dan Pas satu ketika dulu ibarat abang dan adik saja. Hubungan itu berubah disebabkan insiden kecil saja. Namun disebabkan adanya orang ketiga (setan), air yang di kepala paip sekali pun boleh putus!

    *Kenapalah si polan itu berkawan dengan setan.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:23:00 AM GMT+8

    dimana2 pun sama kalau kita ada nama besar dlm politik dan apa pun bidang kalau kita bodek jew. sudah tentu jew akan beri kita duit dan jadikan kita kawan mereka.

    kalau kita beri persepsi bahawa jew baik ka, atau sebenarnya jew tak la ganas mana, sokong mana2 individu2 jew, jadi ahli pertubuhan yg dipayung oleh jew, dll.

    kita akan disokong oleh jew oleh mana2 ngo dan bertubuhan mereka yg berselerak dalam dunia ni.

    lebih2 lagi msia memang dah disenarai sebagai negara islam yg mesti dilemahkan. dah tentu jew akan sokong sapa2 individu yg dilihat condong kearahnya.

    jadi kepada sapa2 diluar sana yg tak de keje, hidup pun merempat, atau tak cukup kaya, boleh lah tubuhkan ngo dan ambil mana2 apparatus jew utk melemahkan negara cthnya transperansi, indeks rasuah, kesamarataan gender, liberal dll.

    tapi kalau kita berjuang guna nama islam tapi akhirnya perjuangan kita itu akan memecahbelahkan masyarakat jew lagi seronok sokong.

    mereka akan ketuk rumah, ucap tahniah dan bagi duit lagi dari mana2 ngo mereka.

    umat islam kena faham, jew cuma beberpa juta saja dalm dunia ni , tapi mereka boleh menguasai dunia.

    perjuangan mereka jelas, objektif mereka jelas.

    sebab tu perjuangan masyarakat cina di msia ini gunakan model jew utk berjaya.

    tgk saja dap, mca, gerakan ... objektif perjuangan mereka jelas utk kesatuan cina, utk masyarakat mereka dan politik mereka juga jelas terang dan boleh predict keputusan mereka pasti akan menyebelahi kaum mereka.

    adakah kaum cina tak dak masalah?? mereka pun ada masalah juga tapi semangat utk bersatu dan fokus utk bersatu.

    org melayu?? mcmana?? tuhan satu , nabi satu , syahadah satu, berjuang guna nama islam tapi akhirnya berpecah belah.

    itu yg jew sayang sangat.


    braHIM

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:34:00 AM GMT+8

    "Selain itu, dia mereka-reka pembohongan untuk mengatakan di Parlimen bahawa membenarkan kemasukan senjata roket yang boleh sampai ke Tel Aviv." - Yuval Diskin

    Pala hotak hang Yuval! Memang dasar zionis untuk jadi kepala dunia bagi semua kepala penipu yang ada dalam dunia. Dengar khabar dunia sebelah sini pun ada kepala penipu. Siap masuk parlimen.

    Siapa aku

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 10:51:00 AM GMT+8

    Untuk ABI,

    Tak salah mengharap. 'Harapan baru' kalau ada hanyalah menerusi Islam yang asli. Kalau islam bawaan ABI dijadikan landasan merealisasikan harapan, rasa-rasanya tinggal harapan jua.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 11:39:00 AM GMT+8

    kalau aku kaya..billioniar, aku nak sewa kapalterbang cargo russia terbesar di dunia Anatov 225, kasi angkat bom bom semua gugur atas isreal...geram aku tengok dia orang ni dah menumpang tunjuk lagak besar daaa...Masalah dgn umat islam ni tak bersatu, cuba sekali dalam hidup kita ni bersatu tak kira apa fahaman atau keturunan atau negara mana pun, pastinya isreal tak berani. Ini pulak ada dajjal kat m'sia sekor ni dok jolok sokong kenkawan dia..apa punya manusia. Dia ni terdesak, mcm kita tgk dlm filem filem bollywood la...bila tak suka dan tak boleh ditegur mula masuk join group group yg dulu bagi diri dia puaka.

    ENtahlah, jgn terlalu suka nak menyondol bodek sana sini cakap manis depan belakang, silap haribulan salah spin masuk perangkap balik kena batang hidung. Orang mcm ni kita patut rakan je setiap percakapan nanti senang kalau dia cakap kita ni auta mcm dia.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 11:48:00 AM GMT+8

    memang celko laa si Dajjal Syaitan nie

  • joehan says:
    June 18, 2010 at 11:52:00 AM GMT+8

    nuar juburi manusia jahanam...tp mslh die penyokong die yg msh lg bebal n bodo skong nuar juburi tu kite nk gelar ape plak ye..wei tok moh..artikel ni menunjukkn lg kebodohan nuar juburi..so mmg nuar juburi bodo n ko lg bodo sbb sokong die..ko pon skong israel truskn sekatan atas gaza ke tok moh..
    nuar juburi skong sekatan.ko plak penyokong nuar juburi..kesimpulannya pr n tokmoh pon skong sekatan ats gaza..hahahaa..btul x tokmoh bebal.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 12:07:00 PM GMT+8

    Puok2 Poe/Key/aRR AlJewburi akan kata laman web tuh dihackkan tanpa kesan penetrasi & ditempelkan artikel pro-yahudi oleh siapa lagik kalu bukan puok2 UPNO lah!
    Tok Guru Trompah akan kata tuh sume pitenoh UPNO belako.

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 4:40:00 PM GMT+8

    tu dia , anwar albabi dah tunjuk belang dia .. nak pujuk balik puak zionis laa tu .. Laknat kau anwar , orang PAS mesti sokong ni , orang DAPigs takyah cakap laa dorang dari dulu mana peduli dan hanya percaya media barat jee

  • Anonymous says:
    June 18, 2010 at 6:00:00 PM GMT+8

    Kalau Lembu DAPigs yg baca ni iaitu orang PAS mesti dorang TAKBIR !!! Lahanat sungguh , anwar dah tunjuk belangnya !!! Mana dia yg melalak kat US embassy aritu , musuh didepan mata !!! Terang-terang menyokong penindasan Israel

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)